Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka to kompleksowe, intensywne i wielospecjalistyczne działania mające na celu pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego pierwszych sygnałów nieprawidłowego rozwoju do momentu rozpoczęcia edukacji szkolnej. Działania te stanowią również formę wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dla dziecka i jego rodziców, opiekunów prawnych.
Jak uzyskać opinię o Wczesnym Wspomaganiu?
Udaj się z dzieckiem do lekarza specjalisty : neurologa/ lekarza rehabilitacji/ ortopedy/ laryngologa/ okulisty/ psychiatry. Lekarz wydaje ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE stwierdzające opóźnienie/zaburzenie/ niepełnosprawność, które jest podstawą do wydania opinii o Wczesnym Wspomaganiu. Konieczne aby lekarz wyszczególnił rodzaj zaburzenia / niepełnosprawności oraz stwierdził potrzebę wczesnego wspomagania rozwoju ze względu na jedną lub kilka następujących przyczyn:
- opóźniony lub zaburzony rozwój psychoruchowy
- niepełnosprawność ruchową w tym z afazją,
- niepełnosprawność intelektualną,
- niepełnosprawność sprzężoną (kilka niepełnosprawności równocześnie)
- Autyzm i Zespół Aspergera,
- zaburzenia wzroku, słuchu, mowy.
Rodzicu udaj się do Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i zgłoś dziecko na diagnozę. Wypełniony wniosek z dołączonymi dokumentami złóż w Poradnii Psychologiczno – Pedagogicznej. Poradnia w ciągu 30 dni powinna wydać OPINIĘ O POTRZEBIE WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU. Ten dokument pozwoli aby nasi specjaliści zajęli się Waszym dzieckiem w najlepszy z możliwych sposobów.
Pobierz wniosek
Wniosek o zorganizowanie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w centrum Edukacyjno - Rehabilitacyjnym "SZANSA"
Zespół
- Katarzyna Czuchryta – neurologopeda, oligofrenopedagog, surdopedagog, trener EEG Biofeedback
- Iwona Jaesche – pedagog specjalny
- Anna Kopańska – Leszto – psycholog, psychoterapeuta w trakcie szkolenia CBT, trener EEG Biofeedback, terapeuta TUS
- Marlena Lalek – fizjoterapeuta, terapeuta SI, terapeuta integracji bilateralnej, oligofrenopedagog